Epicor Collaborate – Verbind iedereen in en met uw organisatie als nooit tevoren
Klik hier en download de brochure.
Epicor Collaborate biedt de mogelijkheid om in Kinetic (voorheen Epicor ERP) op een interactieve en efficiënte manier gebruikers met elkaar te laten communiceren. Dit is niet alleen beschikbaar voor de medewerkers maar ook voor uw klanten en leveranciers.
Deze moderne tool, gebouwd op het Microsoft® Azure®- Cloud platform, zorgt voor betere samenwerking en verhoogt de productiviteit van uw medewerkers. Door intuïtief met hashtags en meldingen te werken, staan werknemers en afdelingen met elkaar in verbinding.
Een Kinetic gebruiker kan zich abonneren op bepaalde informatiestromen binnen ERP, bijvoorbeeld op een bepaalde klant of kredietstatus. Zodra de gebruiker inlogt op Kinetic Homepage en het tabblad “Collaborate” selecteert, kan hij/zij berichten sturen, zich inschrijven op ERP-evenementen en kennis delen. De Collaborate functionaliteit is te vergelijken met social media tools, maar dan bedoeld voor een verbeterende communicatie tussen uw Kinetic systeem en uw organisatie.
Productiebedrijven met meerdere vestigingen en bedrijven kunnen met deze tool op intercompany- en intersite niveau met elkaar communiceren om problemen op te lossen en te reageren op klanten.
Medewerkers van nu
Door kennis te delen is het voor nieuwe medewerkers gemakkelijker aan boord te komen en wordt kritische kennis behouden ter ondersteuning van toekomstige operationele efficiëntie. Werknemers en afdelingen kunnen met Collaborate makkelijker informatie met elkaar delen, dit betekent dat vaardigheden en kennis worden gebundeld. Dit leidt tot een betere voortgang van een project, nieuwe ideeën en een beter fundament voor het oplossen van een probleem.
De berichten worden in Collaborate worden opgeslagen als contextuele en doorzoekbare berichten, hierdoor zijn uw medewerkers in staat snel antwoorden te vinden voor bijvoorbeeld: herhaalde klantproblemen, opdoen van kennis en het ophalen van historische audits.
Abonneren op uitzonderingen
Abonneren op uitzonderingen in ERP-gegevens helpt bedrijfsleiders op realtime problemen te reageren. Zodra er een melding wordt weergegeven in hun berichtenoverzicht, kunnen zij meteen een bericht sturen naar een andere gebruiker en/of afdeling omtrent de melding om de reden vast te stellen om vervolgens dit verder op te volgen met de klant.
Groepsberichten
Met Collaborate Groups is het ook mogelijk om cross-functionele teams samen te stellen. Hierdoor smelten meerdere expertises samen om complexe klantproblemen, projecten, productie meldingen, calculaties te analyseren, aan te pakken en kennis te delen. Dit kan voor een eenmalige melding zijn maar ook doorlopend, zoals een langdurig project. Externe gasten buiten Kinetic kunnen middels de standaard Microsoft® Teams-integratie aan een Collaborate Group toegevoegd worden.
Microsoft® Teams-integratie
Microsoft Teams is een toonaangevend samenwerkingsplatform met een chatfunctie op de werkplek, voor videovergaderingen, file opslag en applicatie-integratie voor bedrijven.
Collaborate Groups kunnen met Microsoft Teams worden verbonden om communicatie tussen gebruikers (binnen en buiten Kinetic) gemakkelijk te laten plaatsvinden, inclusief externe gasten buiten Kintec/Epicor ERP. Hiermee is uw organisatie verbonden met medewerkers, klanten en leveranciers middels de Collaborate tool als nooit tevoren.
IoT meldingen voor operationele efficiëntie
De Epicor IoT module kan IoT gebaseerde meldingen integreren in de Collaborate berichtstromen. Gebruikers kunnen middels Epicor IoT de prestaties van activa nauwkeurig en realtime volgen en indien benodigd kan er snel en adequaat via Collaborate opvolging gegeven worden als er een storing gemeld wordt.
EVA (Epicor Virtual Agent) geeft direct antwoord
EVA helpt gebruikers bij het automatiseren van alledaagse taken, zoals het opzoeken van een contact. Alles wat ze nodig heeft is een simpele tekst commando. Met de Collaborate integratie ondersteunt EVA vaardigheden of opdrachten binnen berichtenstromen. Vraag EVA om een bepaalde klant te laten zien, en dan het bijbehorende klantenkrediet, dan zal zij deze opgemaakte informatie aan je tonen. Deze functionaliteit is zowel beschikbaar op de EVA app als binnen Kinetic.
Kortom, met Epicor Collaborate worden de volgende zakelijke voordelen gerealiseerd:
• Meer betrokkenheid van medewerkers door moderne communicatie;
• Verhogen van de productiviteit en het reactievermogen van het team;
• Betere efficiëntie van werknemers;
• Direct actie ondernemen op het moment dat er uitzonderingen optreden;
• Snellere response waardoor de klanttevredenheid verbeterd;
• Kantoormedewerkers en productiemedewerkers met elkaar verbinden (taakstatus en updates) om de productieprocessen verder te optimaliseren;
• Verminderd tijdverspilling met het versturen van interne e-mails en statusupdate vergaderingen;
• De hele supply chain verbinden, ook uw klanten of leverancier.
Download hier de brochure van Epicor Collaborate of meld u aan voor de demo in ons Epicor Experience Center.